WEBSITE CHECKUP
Hoger komen in Google begint met een website analyse
Waarom deze
website scan?
Betere vindbaarheid op het internet begint bij de website. Daarom start Rankify ook elk SEO traject met een diepgaande analyse om problemen op te sporen die de vindbaarheid in de weg staan.
Met een SEO analyse wordt niet gekeken of er iets niet goed werkt, maar hoe we dit kunnen optimaliseren om de vindbaarheid te verbeteren.
Website check voor een betere website?
Plan van aanpak:
- Document met verbeterpunten
- Kansen en mogelijkheden
- Hulp nodig bij het optimaliseren? Neem contact op.
PRO Analyse
Vanaf € 499,-
- - Diepgaande website Check
- - 150 onderdelen checklist
- - Gebruikerservaring
- - Alleen On-page*
- - Uitgebreide rapportage
- - Voorgestelde verbeteringen
- - Advies: e-mail+ 30 min. telefonisch
*on-page= de informatie die op een website te vinden is. *off-page= gerelateerde data die niet op de website is te zien zoals social media, citations en backlinks (verwijzingen van andere websites).
Wat zit er allemaal in deze analyse?
Fouten en errors
Wel eens voor een gesloten deur gestaan? Hoe vaker een bezoeker zo een gesloten deur tegenkomt op jouw site, des te minder kans je hebt op een conversie, of dat hij terugkomt. En, hoe meer problemen er op jullie website zijn, hoe minder leuk de zoekmachines de website vinden. Nee, het gaat dan niet zozeer om HTML of CSS problemen, maar om bijvoorbeeld 404 of 500 problemen, indexatie problemen, navigatie problemen. En natuurlijk niet te vergeten onnodige 302 of 301 redirects.
Titels en Meta omschrijving
Je kunt een titel van een pagina vergelijken met een titel van een boek of de naam van een workshop. De titel moet namelijk laten zien waar het boek over gaat.
Daarnaast is de meta omschrijving ook belangrijk, vooral voor mensen te lokken op jouw website te klikken in Google. Je kan dit vergelijken met de flaptekst (samenvatting) achterop een boek. De Meta omschrijving geeft nog meer informatie aan de zoeker om te laten weten waar jouw pagina over gaat. Dit kan het verschil maken tussen een nieuwe bezoeker en geen bezoeker.
Afbeeldingen en Video
Gebruik maken van afbeeldingen op je site is belangrijk. Maar het optimaal gebruik maken van afbeeldingen is een andere.
In de analyse kijkt Rankify naar het gebruik van afbeeldingen op de website. Worden de juiste benamingen gegeven? Zijn ze niet te groot? Worden de ALT teksten gebruik?
Gebruikerservaring
Om de website te navigeren maken veel mensen gebruik van menu's en knoppen. Maar het design moet ook duidelijk zijn, met een duidelijke lettertype, navigatie, en call to actions. Voor Google kan dat belangrijk zijn, maar ook voor gebruikers.
Snelheid van de website
Hoe lang duurt het om de pagina op een mobiele telefoon te laden?
Niemand heeft zin om te wachten op een langzame website. Dan kijk ik liever even bij de concurrent. Welke onderdelen van de website laden langzaam? Zijn het te veel lettertypen, onnodige plugins, scripts of te grote afbeeldingen?
Website navigatie en structuur
Dit is niet alleen belangrijk voor zoekmachines, maar ook voor bezoekers. Een duidelijke navigatie door de website is nodig, en hoe veel keer moet je klikken om bij een pagina uit te komen? Dan gaat het om het menu, maar ook vooral de interne links, footer menu en eventueel een sidebar. Omdat Rankify de website voor de eerste keer zal zien, is het gelijk een goede testcase!
Juist gebruik van zoekwoorden
Voor Google en de bezoeker moet het direct duidelijk zijn waar de pagina over gaat. Dat doe je aan de hand van kernwoorden, of zoekwoorden in de titel, kopteksten, en in de content. De bezoeker moet gelijk kunnen zien of deze pagina overeenkomt met de zoekopdracht.
De zoekwoorden moeten op de juiste plek komen op de pagina. Denk hierbij aan de titel, de kopteksten, en in de content. In de analyse kijken we op een hoog niveau of ze ook daadwerkelijk juist worden gebruikt.
Indexatie
Optimaliseren heeft geen zin als Google de website niet kan vinden, niet goed kan navigeren, of bepaalde content niet indexeert. Is dat mogelijk dan? Jazeker, en veel vaker dan je denkt.
Door fouten van de websitebouwer, of door jullie zelf, kan het zijn dat Google niet juist de website kan navigeren, en daardoor niet alle pagina's kan vinden. Wat heeft Google geïndexeerd, welke heeft hij wel gevonden, maar niet geïndexeerd? Of worden er onnodige pagina's geïndexeerd zoals tags, auteurs of andere onzinnige pagina's.
Indexatie problemen zijn nog steeds 1 van de meest voorkomende problemen met WordPress websites!
Diepgaande SEO website analyse (PRO CHECK)
Analyse van SEO factoren belangrijk voor prestaties in zoekmachines.
In de diepgaande check kijken we naar de website in zijn geheel en worden alle optimalisatie aanpassingen, en ideeën in het rapport aangereikt. Ik kijk bijvoorbeeld naar de Link structuur, Anker teksten, URL structuur, Crawl errors, OG data, Gestructureerde data, Reviews, Orphan pages, bezoekersbronnen, historische bezoekersgegevens, goals etc. Hierbij heeft SEO Bureau Rankify volledige toegang nodig tot Google Analytics en Google Search Console om een compleet inzicht te krijgen. Deze uitgebreide checks zijn vooral gericht op de website zelf!