SEO SPECIALIST NODIG?

Op zoek naar een SEO specialist? Laat uw gegevens achter, of lees verder...

Invalid Email
Invalid Number

Lees de Privacy Policy hier.

Heb jij een website maar ben je niet goed vindbaar? Of wil je weten wat je zelf kan doen om hoger te komen?

Dan is waarschijnlijk een SEO specialist de persoon die je zoekt.

Wat is eigenlijk een SEO specialist?

  • Een SEO specialist is gespecialiseerd in het optimaliseren van websites zodat ze hoger in zoekmachines zoals Google, Yandex, Baidu, Yahoo en Bing komen.
  • SEO specialisten houden SEO kennis altijd up-to-date met de nieuwste SEO technieken. Het heeft niets te maken met SEO teksten schrijven.

Wat klanten over ons zeggen:

R Vogelaar

Telefoonboek.nl review:
Rankify heeft ons super geholpen. De analyse die hij uitgevoerd heeft was erg gedetailleerd en we hadden er erg veel aan. Ook de aanbevelingen die hij deed waren erg goed en direct te implementeren. Het heeft ons enorm geholpen. Nogmaals bedankt Marco!

D Woestenenk

Google review:
Marco heeft mijn website snel en grondig geanalyseerd op SEO fouten en daar een uitgebreid rapport van toegestuurd. Erg blij met de service. Ga zo door!

E. Koole

Trustpilot review:
Marco heeft voor ons alle websites doorgelicht en adviezen gegeven. Mooi rapport, waarbij hij ook nog eens zelf de wijzigingen heeft aangebracht. Top service!

D Heijnsbroek

Google Review:
Snel, goed en fijn geholpen met onze website en bekendheid!

L Huizer

Google Review:
erg professioneel en bekwaam! je krijgt goede feedback en verbeter punten over je site.

Waarom zoek je een SEO expert?

organischie zoekresulaten

De meeste ondernemers hebben er nu eenmaal geen kaas van gegeten (om het organisch te houden), net zoveel als een SEO specialist verstand heeft van boekhouden of belastingaangiftes. Je hebt het voorbij horen waaien en denkt hé… dat is wat voor mij! Ik kan wel een zetje gebruiken in Google om meer bekendheid te krijgen, meer bezoekers en een hogere omzet!

Ik heb ook zo een persoon nodig die eventjes mijn website bovenaan zet in Google. Dat zou niet meer moeten kosten dan een paar uurtjes werk… toch?

De specialist vs de eigen gemaakt elektrische auto

  1. Google geeft steeds meer toe dat de snelheid van het laden van een pagina zeker invloed heeft op de zoekresultaten. Daarmee geven ze aan dat tevredenheidssignalen afkomstig van gebruikers heel belangrijk zijn voor de zoekresultaten.
  2. Bij een langzame website zullen gebruikers sneller weer teruggaan naar de zoekresultaten, of van de website weggaan. Daarom is de snelheid zeker wel belangrijk en wordt meegenomen in elke SEO analyse.

Je zou misschien denken dat zoiets maar een uurtje zou duren.

Eigenlijk is elke website uniek!
Uniek qua inhoud, maar ook uniek qua opmaak en techniek. Ter verduidelijking waarom je een SEO specialist nodig hebt wil ik even een vergelijking maken met het ontwerpen van een zelfgemaakte elektrische auto.

Elke Nederlandse auto heeft natuurlijk wielen, een paar spiegels, een nummerplaat en alle andere onderdelen die de RDW zegt dat een auto nodig heeft om op de Nederlandse openbare weg te rijden.  Het RDW heeft hiervoor een waslijst aan regels opgesteld waaraan jij moet voldoen, ook met je zelfgemaakte elektrische auto.

Ook al ziet jouw auto er heel erg mooi uit aan de buitenkant, misschien wel met special paint en prachtige kleuren, de RDW denkt daar wellicht anders over. Ook een automonteur die een APK moet doen kijkt alleen naar de aanwezigheid en kwaliteit van bepaalde onderdelen. Missen ze of zijn ze kapot dan kost dat meestal meer dan een uur om te repareren, vooral als die auto niet volgens de standaarden is gemaakt.

Het internet heeft geen regels, Google wel!  

Op het internet kan iedereen doen en laten wat die wil met zijn website. Maar als jij met je website hoog in de zoekresultaten van Google wil komen, dan moet je wel de regels van Google volgen. 90% van alle website bouwers houdt zich daar niet mee bezig, tenminste niet in detail.

Alles wat deze webbureaus willen, is een mooie goedwerkende website afleveren aan de klant! En dat heeft nog niets met de regels en de manier waarop Google kijkt naar websites, en al helemaal niet met hoe ze deze rangschikt.

De 3 B's van een SEO Specialist

de 3B's van zoekmachine optimalisatie

Waar zal een SEO specialist dan naar kijken?

Zelf praten we over de 3B`s.
Hoger in Google komen heeft te maken met de Bezoekers, de Boodschap en de Betrouwbaarheid!

  1. Laten we even met de laatste beginnen, de Betrouwbaarheid. Wanneer jij een nieuwe website maakt is het onmogelijk om dezelfde dag nog op #1 te staan in Google. Waarom? Omdat ze niet weet of jij te vertrouwen bent, of dat jij geen spammer bent enz.
    Vergelijk het met iemand die je niet persoonlijk kent. Als jij iemand tegenkomt waar jij op veel plaatsen over hebt horen spreken, zul je die persoon bij de eerste ontmoeting sneller vertrouwen en geloven. En dat is precies de reden waarom Google backlinks gebruikt als een manier om te meten of jij betrouwbaar bent.
    De SEO specialist zal kijken of de website geen problemen heeft met de betrouwbaarheid. Hier moet je niet alleen denken aan backlinks, maar ook aan bijvoorbeeld de aanwezigheid van contactpagina, de over-ons pagina en bijvoorbeeld de algemene voorwaarde en social media links + verkeer.
  2. Ten tweede hebben we het over de Boodschap.
    Een SEO specialist zal kijken of de boodschap juist wordt weergegeven op de pagina`s. Je kunt hier ook denken aan het “onderwerp” van een webpagina.
    Google rangschikt geen websites maar individuele pagina`s. Ook dit wordt heel vaak verkeerd begrepen.De zoekopdracht die iemand invult in een zoekmachine moet overeenkomen met de Boodschap op 1 van jouw pagina`s.
    Voorbeeld:
    Jij hebt een hele mooie website gemaakt over jouw eerste liefde, de Volkswagen T2. Een ontzettend leuk busje, en intussen ook een echte oldtimer.  Omdat jouw website over een oldtimer gaat denk je dat je ook gevonden wordt als iemand op Oldtimers zoekt. Mis. Google begrijpt niet dat jouw hele website die alleen over de Volkswagen gaat, dus eigenlijk over een oldtimer gaat.
    Een zoekmachine is geen autoexpert!
    Jouw boodschap moet dus gaan over het onderwerp waar jij voor gevonden wil worden. Als jij dus gevonden wilt worden op Oldtimers, dan moet je niet alleen praten over Volkswagen, maar over “oldtimers”!
    Een SEO specialist kan dit snel genoeg zien, maar bij meer complexe websites zal dit langer kunnen duren, en dat vergt expertise.
  3. Als laatste kom ik nu bij de eerste B, van Bezoekers.
    Google heet als doel om (be)zoekers het beste antwoord te geven op hun zoekopdracht. Ze kan heeeeeel goed zien of bezoekers tevreden worden gesteld op jouw website!
    Hoe?
    Simpel.
    Door onder andere de bouncerate.. Yep, dat is toevallig weer een B.
    Een bounce is wanneer een bezoeker vanuit de zoekresultaten naar jouw website gaat, het antwoord niet kan vinden, en gelijk weer teruggaat naar de zoekresultaten. (Dat een bezoeker teruggaat naar Google is nog niet zo erg overigens, en daardoor is een bounce nog niet verkeerd).
    MAAR Als de bezoeker dan vervolgens naar een andere website gaat en niet meer terugkeert, dan zal hij waarschijnlijk daar wel zijn antwoord hebben gevonden. Dus als bezoekers geen bevredigend resultaat kunnen vinden op jouw website, dan zal ze een andere website hoger kunnen plaatsen indien die meer bezoekers tevreden stelt! Dit aan de hand van signalen die Google volgt.
    Wat hier ook mee te maken heeft is de CTR (click through rate) dit is het percentage kliks dat een website krijgt in de zoekresultaten. Stel dat jij op positie 1 staat, maar iedereen klikt op positie 2, dan zal het niet zo heel lang meer duren voor jij op positie 2 komt te staan.
    De CTR kun je bijvoorbeeld in Google Search Console zien en Analytics als je die hebt gekoppeld aan Search Console.

Een SEO Specialist met 100% slagingspercentage bestaat niet!

Als ondernemer heb je het vaak te druk! 
Te druk om je met de nieuwste trends op het gebied van zoekmachine optimalisatie op de hoogte te houden. Elke dag worden er updates uitgevoerd, en telkens komen er nieuwe SEO technieken om de hoek kijken. De producten van Google zijn ook continu onderhevig aan vernieuwingen, verbeteringen en in sommige gevallen worden ze zelfs compleet stopgezet.

De echte SEO expert blijft up-to-date

Echte SEO specialisten blijven up-to-date en volgen het nieuws in de industrie, en vooral vanuit het land waar alles als eerst uit wordt gerold, Amerika. De laatste updates en nieuwste technieken worden altijd als eerst in Amerika uitgerold, dus als je de rest van de SEO experts voor wil zijn, moet je daar op letten. Zo kun je inspelen op de komende updates. Als men het heeft over de vernieuwingen op bijvoorbeeld het GMB (Google Mijn Bedrijf) gebied, dan moet je vooral San Francisco en San Diego in de gaten houden.

Een minder bekend iets is het doen van SEO testen. Maar die informatie ga ik niet weggeven hier :--)