SEO SPECIALIST NODIG?

Op zoek naar een SEO specialist? Laat uw gegevens achter

Invalid Email
Invalid Number

Lees de Privacy Policy hier.

Hebben jullie een website maar zijn jullie niet goed vindbaar? Of wil je weten wat je zelf kan doen om hoger te komen? Dan is waarschijnlijk een SEO specialist de persoon die je zoekt.

Wat klanten over ons zeggen:

R Vogelaar

Telefoonboek.nl review:
Rankify heeft ons super geholpen. De analyse die hij uitgevoerd heeft was erg gedetailleerd en we hadden er erg veel aan. Ook de aanbevelingen die hij deed waren erg goed en direct te implementeren. Het heeft ons enorm geholpen. Nogmaals bedankt Marco!

D Woestenenk

Google review:
Marco heeft mijn website snel en grondig geanalyseerd op SEO fouten en daar een uitgebreid rapport van toegestuurd. Erg blij met de service. Ga zo door!

E. Koole

Trustpilot review:
Marco heeft voor ons alle websites doorgelicht en adviezen gegeven. Mooi rapport, waarbij hij ook nog eens zelf de wijzigingen heeft aangebracht. Top service!

D Heijnsbroek

Google Review:
Snel, goed en fijn geholpen met onze website en bekendheid!

L Huizer

Google Review:
erg professioneel en bekwaam! je krijgt goede feedback en verbeter punten over je site.

Wat zijn eigenlijk SEO specialisten?

  • Een SEO specialist is gespecialiseerd in het optimaliseren van websites zodat ze hoger in een zoekmachine (search engine) zoals Google, Yandex, Baidu, Yahoo en Bing komt.
  • Een SEO expert houdt zijn SEO kennis altijd up-to-date met de nieuwste SEO technieken en het laatste nieuws in de industrie door bijvoorbeeld seroundtable te volgen.

Waarom zoek je een SEO expert?

organischie zoekresulaten

De meeste ondernemers hebben er niet veel kaas van gegeten (om het organisch te houden). Je hebt het voorbij horen waaien en denkt hé… dat is wat voor mij! Ik kan wel een zetje gebruiken in Google om meer bekendheid te krijgen, meer bezoekers en een hogere omzet.

Ik heb ook zo een persoon nodig die eventjes mijn website bovenaan zet in Google. Dat zou niet meer moeten kosten dan een paar uurtjes werk… toch?

Bekijk onze laatste SEO Case Study van een webwinkel, die na 4 maanden 105% meer bezoekers had gekregen, en nog steeds hard stijgende is. Misschien staan er wel een paar gratis tips in ;--)

 

De 3 B's van SEO

Waar zal een SEO (search engine optimization) specialist dan naar kijken?

Een SEO traject begint eigenlijk altijd met een SEO Scan. Zelf noemen we dit SEO Analyse of SEO Check.de 3B's van SEO

En hoger in Google komen heeft te maken met de Bezoekers, de Boodschap en de Betrouwbaarheid!

  1. Laten we even met de laatste beginnen, de Betrouwbaarheid. Wanneer jij een nieuwe website maakt is het onmogelijk om dezelfde dag nog op #1 te staan in Google met online marketing. Waarom? Omdat ze niet weet of de website te vertrouwen bent, of dat de website niet bedoelt is om te spammen enz.

    Vergelijk het met iemand die je niet persoonlijk kent. Als jij iemand tegenkomt waar jij op veel plaatsen over hebt horen spreken, zul je die persoon bij de eerste ontmoeting sneller vertrouwen en geloven. En dat is precies de reden waarom Google backlinks gebruikt als een manier om te meten of jij betrouwbaar bent.
    De SEO specialist zal kijken of de website geen problemen heeft met de betrouwbaarheid. Hier moet je niet alleen denken aan backlinks, maar ook aan bijvoorbeeld de aanwezigheid van contactpagina, de over-ons pagina en bijvoorbeeld de algemene voorwaarde en social media links + verkeer. Een specialist kijkt dus verder dan alleen de backlinks of de website zelf.
  2. Ten tweede hebben we het over de Boodschap.
    Een SEO specialist zal kijken of de boodschap juist wordt weergegeven op de pagina`s. Je kunt hier ook denken aan het “onderwerp” van een webpagina.
    Google rangschikt geen websites maar individuele pagina`s. Ook dit wordt heel vaak verkeerd begrepen.De zoekopdracht die iemand invult in een zoekmachine moet overeenkomen met de Boodschap op 1 van jouw pagina`s.

    Voorbeeld:

    Jij hebt een hele mooie website gemaakt over jouw eerste liefde, de Volkswagen T2. Een ontzettend leuk busje, en intussen ook een echte oldtimer.  Omdat jouw website over een oldtimer gaat denk je dat je ook gevonden wordt als iemand op Oldtimers zoekt. Mis. Google begrijpt niet dat jouw hele website die alleen over de Volkswagen gaat, dus eigenlijk over een oldtimer gaat.
    Een zoekmachine is geen auto expert!Jouw boodschap moet dus gaan over het onderwerp waar jij voor gevonden wil worden. Als jij dus gevonden wilt worden op Oldtimers, dan moet je niet alleen praten over Volkswagen, maar over “oldtimers”!
    Een SEO specialist kan dit snel genoeg zien, maar bij meer complexe websites zal dit langer kunnen duren, en dat vergt expertise.
    .
  3. Als laatste kom ik nu bij de eerste B, van Bezoekers.
    Google heet als doel om (be)zoekers het beste antwoord te geven op hun zoekopdracht. Ze kan heeeeeel goed zien of bezoekers tevreden worden gesteld op jouw website!
    Hoe?

    Simpel.

    Door onder meer te kijken naar de bouncerate.. Yep, dat is toevallig weer een B.
    Een bounce is wanneer een bezoeker vanuit de zoekresultaten naar jouw website gaat, het antwoord niet kan vinden, en gelijk weer teruggaat naar de zoekresultaten.
    (Dat een bezoeker teruggaat naar Google is nog niet zo erg overigens, en daardoor is een hoge bounce  percentage niet altijd verkeerd!). MAAR Als de bezoeker dan vervolgens naar een andere website gaat en niet meer terugkeert, dan zal hij waarschijnlijk daar wel zijn antwoord hebben gevonden. Dus als bezoekers geen bevredigend resultaat kunnen vinden op jouw website, dan zal ze een andere website hoger kunnen plaatsen indien die meer bezoekers tevreden stelt! Dit aan de hand van signalen die Google volgt.Wil je weten hoe jouw bezoekers op je inhoud reageren installeer dan Jetpack, lucky orange of Yandex Metrica. Dit helpt heel goed voor Conversie Optimalisatie!
    Wat hier ook mee te maken heeft is de CTR (click through rate) dit is het percentage kliks dat een website krijgt in de zoekresultaten. Stel dat jij op positie 1 staat, maar iedereen klikt op positie 2, dan zal het niet zo heel lang meer duren voor jij op positie 2 komt te staan.
    De CTR kun je bijvoorbeeld in Google Search Console zien en in Google Analytics (als je die hebt gekoppeld aan Search Console).

Een SEO Specialist met 100% #1 posities bestaat niet!

Als ondernemer heb je het vaak te druk! 
Te druk om je met de nieuwste trends op het gebied van zoekmachine optimalisatie op de hoogte te houden. Elke dag worden er updates uitgevoerd, en telkens komen er nieuwe SEO technieken om de hoek kijken. De producten van Google zijn ook continu onderhevig aan vernieuwingen, verbeteringen en in sommige gevallen worden ze zelfs compleet stopgezet. Je kunt naast SEO ook in de zoekmachine adverteren! (Google ads, Bing ads)

De echte SEO expert blijft dus up-to-date

Een echte SEO specialist blijft up-to-date en volgt het nieuws in de industrie, en vooral vanuit het land waar alles als eerst uit wordt gerold, Amerika. De laatste updates en nieuwste technieken worden altijd als eerst in Amerika uitgerold, dus als je de rest van de SEO experts voor wil zijn, moet je daar op letten. Zo kun je inspelen op de komende updates. Als men het heeft over de vernieuwingen op bijvoorbeeld het GMB (Google Mijn Bedrijf) gebied, dan moet je vooral San Francisco en San Diego in de gaten houden.

Een minder bekend iets wat een SEO specialist doet is het uitvoeren van SEO testen. Maar die informatie ga ik niet weggeven hier :--)