SEO specialist | Dé SEO expert die jouw website hoger in Google krijgt!

Op zoek naar een SEO-specialist? Laat dan je gegevens hiernaast achter.

rankify-seo-specialist-review
Invalid Email
Invalid Number

Lees de Privacy Policy hier.

Wat klanten over Rankify zeggen:

Jeroen Weeteling (ElitePT)

Google review

Marco van Rankify is een zeer kundige en toegewijde SEO specialist. Rankify heeft de vindbaarheid op google van mijn bedrijf sterk verbeterd. Hieruit zijn veel leads en uiteindelijk meerdere klanten uit voort gekomen. Rankify is een aanrader !

Tim Kraaijvanger (Stormachtig)

Google review

Uitstekend SEO-bureau. Marco is een SEO-goeroe. Als er een Google-update is, hoor ik dat als eerst van Marco, daarna hoor ik er pas van via andere blogs / SEO-mensen. Hij is gewoon 100% up-to-date en daarmee 100% SEO. Hij heeft oog voor de technische kant van SEO en dat is iets wat ik vaak mis bij andere SEO-bureaus. Kortom, aanrader!

Go-vapour (G0-Vapour)

Google review

Prima SEO bureau, Marco de eigenaar heeft veel verstand van zaken en onze vindbaarheid op Google is zichtbaar verbeterd.

Yvo Kraak (Bezonningsingenieur)

Google review

Marco heeft ons goed geholpen met de SEO van onze nieuwe site. Hij heeft direct een aantal aanpassingen gedaan. En op basis van zijn monitoring en gericht advies voegden wij relevante content toe.
Al met al werd werk uit onze handen genomen door een deskundige zodat wij meer overzicht en richting kregen.

 

Wat is een SEO expert eigenlijk?

  • Een SEO specialist zorgt ervoor dat jouw website hoger in een zoekmachine (search engine) zoals Google, Yandex, Baidu, Yahoo en Bing komt. Bekijk ook eens de sollicitatievragen die je zou kunnen stellen aan een SEO specialist en hoe wordt je een SEO specialist, om te zien wat deze specialisten eigenlijk moeten weten en doen. 
  • Een SEO expert houdt zijn SEO kennis altijd up-to-date met de nieuwste SEO technieken en het laatste nieuws in de industrie door bijvoorbeeld Google webmasters, diverse fora, SEO facebook groepen, of gewoon lid van een community te zijn zoals Internet Marketing Gold. 
Marco: seo specialist

Waarom zoeken jullie SEO specialisten?

Slim!

Seo specialist in Organic Search

Een marketing bureau of een SEO specialist inhuren?

De meeste ondernemers hebben er niet veel kaas van gegeten (om het organisch te houden). Ze hebben het misschien een keer voorbij horen waaien en denken hé… dat is wat voor mij, dat SEO! Ik kan wel een zetje gebruiken in Google om meer online bekendheid te krijgen, meer bezoekers en een hogere omzet binnen notime.

Ik heb ook zo een SEO mannetje (of vrouwtje) in ons team nodig die eventjes onze website bovenaan zet in Google. Dat zou niet meer moeten kosten dan een paar uurtjes werk… toch?

Helaas is het niet zomaar 'eventjes' gepiept. Alleen het technische seo kost al veel tijd om op order te hebben. Denk bijvoorbeeld aan het optimaliseren van de snelheid, het bedenken van een strategie voor het optimaliseren van alle content op de website, of nieuwe verwijzingen krijgen door linkbuilding. Online marketing is er niet zomaar eventjes voor 'erbij', en vergt specialistische kennis. Wanneer je puur en alleen wilt focussen op SEO, heb je geen marketing bureau nodig, maar iemand die continu bezig is met zoekmachine optimalisatie.

Waar zal een SEO specialist dan naar kijken?

Een goed SEO traject begint eigenlijk altijd met een SEO Scan. Zelf noemen we dit de SEO Analyse of SEO Check.de 3B's van SEO

Deze SEO analyse kun je vergelijken met een soort gezondheidsscan. Er wordt gekeken naar de techniek, en content van de website en/of er grove fouten te vinden zijn die de vindbaarheid in Google tegenwerken. Hieruit kan een seo marketing strategie neergezet worden.

Hoger in Google komen heeft te maken met de 3 B's, namelijk Bezoekers, de Boodschap en de Betrouwbaarheid!

Laten we even met de laatste beginnen, de Betrouwbaarheid. Wanneer jij een nieuwe website maakt is het onmogelijk om dezelfde dag nog op nummer te staan in Google met online marketing. Waarom? Omdat ze niet weet of de website te vertrouwen bent, of dat de website niet bedoelt is om te spammen enz.

Vergelijk het met iemand die je niet persoonlijk kent. Als jij iemand tegenkomt waar jij op veel plaatsen over hebt horen spreken, zul je die persoon bij de eerste ontmoeting sneller vertrouwen en geloven. En dat is precies de reden waarom Google backlinks gebruikt als een manier om te meten of jij betrouwbaar bent.De SEO specialist zal kijken of de website geen problemen heeft met de betrouwbaarheid. Hier moet je niet alleen denken aan backlinks, maar ook aan bijvoorbeeld de aanwezigheid van contactpagina, de over-ons pagina en bijvoorbeeld de algemene voorwaarde en social media links + verkeer. Een specialist kijkt dus verder dan alleen de backlinks of de website zelf.

Ten tweede hebben we het over de Boodschap.
Een SEO specialist zal kijken of de boodschap juist wordt weergegeven op de pagina`s. Je kunt hier ook denken aan het “onderwerp” van een online webpagina.
Een belangrijk gegeven is dat Google geen websites rangschikt maar individuele pagina`s. Ook dit wordt heel vaak verkeerd begrepen. De zoekopdracht die iemand invult in een zoekmachine moet overeenkomen met de Boodschap op 1 van jouw pagina`s dus.

Een voorbeeld:

Stel dat jij een hele mooie website hebt gemaakt over jouw eerste liefde, een Volkswagen T2. Een ontzettend leuk busje, en intussen ook een echte oldtimer.  Omdat jouw website over een oldtimer gaat denk je dat je ook gevonden wordt als iemand op Oldtimers zoekt.

Mis.

Google begrijpt niet dat jouw hele website die alleen over de Volkswagen gaat, dus eigenlijk over een oldtimer gaat. Een zoekmachine is geen auto expert! Jouw boodschap moet dus gaan over het onderwerp waar jij voor gevonden wil worden. Als je dus gevonden wilt worden op Oldtimers, dan moet je niet alleen praten over Volkswagen, maar over “oldtimers”!
Onze SEO specialist kan dit snel genoeg zien, maar bij meer complexe websites zal dit langer kunnen duren, en dat vergt nog meer expertise.

Als laatste kom ik nu bij de eerste B, van Bezoekers.
Zoekmachines zoals Google en Bing hebben als doel om (be)zoekers het beste antwoord te geven op hun zoekopdracht. Ze kan heel goed zien of bezoekers tevreden worden gesteld op jouw website!
Hoe?

Simpel.

Door onder meer te kijken naar de bouncerate.. Yep, dat is toevallig weer een B, maar hoort niet in het rijtje thuis van de 3 B's.

Een bounce is wanneer een bezoeker vanuit de zoekresultaten naar jouw website gaat, het antwoord niet kan vinden, en gelijk weer teruggaat naar de zoekresultaten. (Dat een bezoeker teruggaat naar Google is nog niet zo erg overigens, en daardoor is een hoge bounce  percentage niet altijd verkeerd!). MAAR Als de bezoeker dan vervolgens naar een andere website gaat en niet meer terugkeert, dan zal hij waarschijnlijk daar wel zijn antwoord hebben gevonden.

Dus als bezoekers geen bevredigend resultaat kunnen vinden op jouw website, dan zal ze een andere website hoger kunnen plaatsen als die meer bezoekers tevreden stelt! Dit kan Google doen aan de hand van gebruikers signalen die ze volgt. Wil je weten hoe jouw bezoekers op je inhoud reageren installeer dan Jetpack, lucky orange of Yandex Metrica. Dit helpt heel goed voor Conversie Optimalisatie!

Wat hier ook mee te maken heeft is de CTR (clickthrough rate) dit is het percentage kliks dat een website krijgt in de zoekresultaten. Stel dat jij op positie 1 staat, maar iedereen klikt op positie 2, dan zal het niet zo heel lang meer duren voor jij op positie 2 komt te staan.
De CTR kun je bijvoorbeeld in Google Search Console zien en in Google Analytics (als je die hebt gekoppeld aan Search Console).

Een echte Google SEO Consultant

Als ondernemer heb je het vaak te druk! 
Te druk om je met de nieuwste trends op het gebied van zoekmachine optimalisatie en online marketing op de hoogte te houden. Elke dag worden er updates uitgevoerd, en telkens komen er nieuwe SEO technieken en algoritmes om de hoek kijken. De producten van Google zijn ook continu onderhevig aan vernieuwingen, verbeteringen en in sommige gevallen worden ze zelfs compleet stopgezet. Je kunt naast SEO ook in de zoekmachines adverteren (Search Engine Advertising) ! (Google ads, Bing ads, etc.) Er is dus tijd nodig om jouw kennis up te date te houden.

De echte SEO expert blijft dus up-to-date

Fulltime SEO specialisten blijven up-to-date door elke maand het nieuws in de industrie te volgen, en vooral vanuit het land waar alle updates eerst uit wordt gerold, Amerika. Elke ervaren SEO weet dat er altijd wel iets nieuws te leren is, en dat jarenlange ervaring niet altijd reden voor succes is. De laatste updates en nieuwste technieken worden veelal als eerst in Amerika uitgerold, dus als je de rest van de SEO experts in Nederland voor wil zijn, moet je daar op letten. Want helaas zijn er geen opleidingen om SEO te worden. Zou zoiets al uberhaupt bestaan, dan is het niet onwaarschijnlijk dat deze binnnen notime verouderde informatie bevat.  Zo kun je inspelen op de komende updates. 

Een minder bekend iets wat een SEO specialist doet is het uitvoeren van SEO testen. Maar die informatie ga ik niet weggeven hier :--)

Hoger in Google komen?

Laat je gegevens achter, en ik neem z.s.m. contact met je op

rankify-seo-specialist-review
Invalid Email
Invalid Number