SEO voor een Adviesbureau (Consultancy Bureau)


My Consuling Offer ontving 353% meer bezoekers in 9 maanden tijd!

Binnen negen maanden groeide My Consulting Offer met 353% in verkeer vanuit Google. Het Amerikaanse bedrijf groeide niet alleen in aantal bezoekers maar ook het aantal werknemers en klanten. Na 9 maanden was het bedrijf zo gegroeid dat ze inmiddels een fulltime SEO Manager in dienst moesten nemen. Het team bestaat daarnaast inmiddels uit meer dan 20 ervaren recruiters en consultants/adviseurs.

Tijdens de drukste periode van het jaar, in september, was het verschil met een jaar eerder zelfs 3108%.

myconsultingoffer-logo

Can you help us with our SEO?

Door het succes van een andere entrepeneur kwam Rankify op het pad van Davis Nguyen, de eigenaar van My Consulting Offer. Hij geloofde vanaf het begin in de kracht van SEO maar we konden niet zeggen hoeveel succes het zou opleveren. Het zou 20% groei kunnen zijn of 100% groei.

Introductie

SEO als grootste bron van bezoekers, aanvragen en klanten

Na zijn carrière bij Bain, begon Davis in 2017 zijn eigen consulting bureau, genaamd My Consulting Offer. Sindsdien heeft hij, samen met zijn team, al meer dan 500 mensen geholpen om als consultant binnen te komen bij onder andere de grote 3 consultancy bureaus: Bain, McKinsey en BCG (Boston Consulting Group) in Amerika.

Alhoewel de website al een tijdje bestond, ging de groei nog niet zo hard als men wilde. Door een warme aanbeveling kwam Davis bij Rankify terecht, waardoor de samenwerking begon.

De gebruikte SEO tools op een rijtje

  • Screaming Frog: Een onmisbare tool voor een SEO analyse. De belangrijkste tool om de problemen te localiseren.
  • Website Auditor: Een soortgelijke tool, maar iets minder 'diepgaand' en iets meer visueel.
  • Serpstat: Nog een analytische tool, en daarbij ook te gebruiken voor backlink onderzoek, keyword onderzoek. Een soort all-in-one SEO tool.
  • Mangools: All-in-one SEO tool, maar werd vooral gebruikt voor keyword onderzoek.
  • Google Analytics: Overzichtelijk zien waar de bezoekers naar toe gaan, welke pagina's er geen bezoekers krijgen etc.
  • Google Ads Keyword Planner
  • Google Search Console: Onmisbaar in elk SEO traject!
  • PageOptimizer.pro: De meest effectieve en tegelijk ook meest betaalbare on-page SEO tool die er bestaat!
  • Brand Mentions: Tool die continu naar vermeldingen (ongelinkt) zoekt op het internet
  • Nightwatch Search Simulator: Super handige tool om zoekresultaten lokaal in andere landen te zien
  • SEO Minion: Een eenvoudige maar superhandige SEO Chrome extension om bijvoorbeeld de kopjes en X robot tags te zien.

Beginnen bij het begin

Fase 1 - SEO analyse en problemen oplossen op website niveau

Je kan duizenden euro's uitgeven aan een nieuwe, mooie website,  en alles teksten laten schrijven door tekstschrijvers, toch is dat geen garantie voor goede posities in Google. Een veelvoorkomend probleem is dat de website zo in elkaar steekt dat hij aan alle kanten lekt. En dan bedoel ik dat de website niet optimaal gestructureerd is, en daardoor indexatie problemen kan ondervinden.

Van de meer dan 150 onderdelen kwamen er 28 problemen naar boven drijven.

roadmap-small
indexatie problemen met een nieuwe website

Fase 2 - problemen oplossen op pagina niveau

Zonder in details te treden kwamen we er al snel achter dat er indexatie problemen waren ontstaan. Meer dan 1000 pagina's werden geïndexeerd die niet geïndexeerd hoefden te worden. Een bijkomend probleem was het verschil tussen het aantal geïndexeerde pagina's in Google en Bing.

Een ander veelvoorkomend probleem was het missen van de basis van een website. Denk hier aan E A T, en dan voornamelijk aan de T van trustworthyness (betrouwbaarheid). Het toevoegen van belangrijke pagina's en verbindingen met andere websites helpt om het vertrouwen van zoekmachines en bezoekers te winnen.

Fase 3 - on-page SEO (optimaliseren content)

Voordat je gaat beginnen met het optimaliseren van je content of zoekwoorden onderzoek gaat doen (waar de meeste bureau in Nederland mee beginnen), kun je het meeste halen uit bestaande pagina's.

En dan hebben we het over On-Page SEO. Eigenlijk begin je daar al mee bij de vorige stap: website breed oplossen van problemen.

My Consulting Offer heeft een aantal schrijvers in huis die diepgaande kennis hebben van consultancy, waardoor Rankify zich voornamelijk richtte op het juist uitvoeren van de optimalisatie. Hier werd gekeken naar de opmaak van de pagina's, het gebruik van de zoekwoorden op een pagina, het interne linken tussen pagina's, en de structuur.

Aan tekstschrijvers heb je niets met zo een opdracht. De bezoekers kan in 1 oogopslag zien dat een tekstschrijver verstand heeft van zaken of niet. Samenwerken met een professioneel team is cruciaal.

Tijdens deze 9 maanden werden de schrijvers ingelijfd in onze manier van optimaliseren.

pagina-optimalisatie

Fase 4 - Nieuwe content en verdere strategie

Niet topics werden gevonden door de concurrentie in de gaten te houden, maar ook door een losstaand zoekwoorden onderzoek.

Ook hier is de kennis van consultancy van ontzettend grote waarde. Tekstschrijvers en SEO specialisten hebben geen flauw idee van bepaalde zoekwoorden, die wel belangrijk zijn voor een consultant. Daardoor kunnen we bepaalde onderwerpen achterwege laten omdat die niet binnen de branche passen, terwijl een ander zoekwoord juist dezelfde betekenis kan hebben.

Naast deze aanpak hebben wij, van Rankify, een tool genaamd Brand Mentions draaien, die continu op zoek is naar vermeldingen op het internet. Zo hebben we ook een paar interessante backlinks kunnen krijgen

353% stijging 9 maanden na aanvang van het SEO traject!


Het team heeft in de afgelopen maanden zoveel kennis en ervaring opgedaan, dat onze samenwerking ten einde is gekomen. Door de groei van het team intern, en de groei van de website hebben ze na 9 maanden moeten beslissen een full-time SEO manager in dienst te nemen.

Die neemt nu het werk op zich, zodat ze nu nog verder kunnen groeien.

Binnen 9 maanden wisten we een groei van 353% te realiseren.
Helaas mogen we niet de aantallen klikken en impressies laten zien, maar kunnen we wel de groei tonen.

gsc-groei-google

3108% groei in drukste maand vergeleken met jaar eerder!


De drukste maand voor deze business is in september. Alhoewel de groei voor september in vergelijking met start van de campagne 'maar' 549% was, is het verschil met een jaar eerder zelfs 3108%.

groei-1-jaar
gsc-groei-google-september
foto van seo specialist

Marco Logmans

Eigenaar Rankify

Als SEO specialist help ik Nederlandse en buitenlandse bedrijven hun vindbaarheid in Google te verbeteren! Wil jij ook meer bezoekers en klanten via je website krijgen? Neem dan nu contact op! 

Wat zijn de key takeaways?

Wat zijn nu eigenlijk de key takeaways die jij hier uit kan meenemen?

  • Start elk SEO traject met een grondige website analyse
  • Missende onderdelen en indexatie problemen houden je rankings tegen
  • On-page SEO en technische SEO zijn de 2 pilaren voor deze groei
  • Gespecialiseerde content writer en SEO specialist samen laten werken en niet uitsluiten
  • Een SEO specialist hoeft geen verstand van jouw branche te hebben, maar wel de kennis om elke website te laten groeien ongeacht de branche.
  • Zelfs zonder actieve linkbuilding campagne is 353% groei in 9 maanden mogelijk

Wil jij ook groeien?

Laat hier je gegevens achter!

Invalid Email
we-gaan-je-helpen