Surfer SEO Software

SurferSEO

Ben jij op zoek naar een manier om op pagina 1 in Google te komen?

Op zoek naar een tool die het meeste giswerk uit je SEO strategie haalt, en je daarnaast helpt met Data-Driven optimalisatie om hoog in de zoekresultaten te scoren.

Want heel jouw SEO strategie ligt gewoon voor het oprapen. Je moet het alleen leren zien!

Met data-driven SEO?


Gissen doe je niet als iets belangrijk voor je is. Gissen doe je niet als je een investering wil doen van 2 ton. Gissen doe je niet als je minister van financiën bent. Maar veel mensen gissen wel als het om SEO gaat. Waarom?

Michal Suski is een data gedreven SEO uit Polen. Naast zijn werk als SEO heeft hij een Online SEO tool ontwikkeld die Surfer heet. Deze tool helpt om jouw concurrentie te bekijken en te zien hoe jij hoger in Google kan scoren.

Maar waarom zijn hij, ik en velen met hem,  zo data-gedreven? En hoe werkt dat?

Wat is je goal?

Je zou iemand voor gek verklaren als hij een huis zou bouwen zonder bouwtekening en zonder een idee te hebben hoe het huis er uit moeten komen te zien.

Helaas gebeurt dat maar al teveel op het internet.  Wat als Google jouw bouwtekening nu eens heeft? Wat nu, als Google deze tekening nu eens gewoon in jouw gezicht laat zien, zonder dat je dat opmerkt. Zou jij dan gaan gissen om hoger te komen, of zou jij de bouwtekening willen bekijken?

(1) Kijk naar je concurrentie!

De zoekresultaten die jij op pagina 1 ziet in de zoekmachine geven jou precies die bouwtekening in handen. Wil je ook op pagina 1 komen, dan moet je een pagina hebben die overeenkomt met die pagina's op pagina 1. Want wist je, Google is een grote rekenmachine.

Bekijk maar eens al die webpagina's die op dit moment op pagina 1 staan in de zoekresultaten. Bekijk hoeveel woorden ze hebben, hoeveel links ze hebben, hoeveel kopteksten ze gebruiken, waar de zoekwoorden staan waar jij op gevonden wil worden. En dan kom je er achter dat er correlatie is terug te zien!

Schrijf maar eens op waar de concurrentie het zoekwoord hebben staan, in de Titel? In de Kopteksten? In de content? In de URL?  Je moet namelijk niet alleen naar de 10 resultaten op pagina 1 kijken, maar ook op pagina 2, 3 en 4.. om te zien welke onderdelen correleren. (Een samenhang/overeenkomst hebben)

Maar dat kost tijd!

Zou jij daar tijd in willen steken? Nee toch? Surfer is een tool die dat allemaal uit handen neemt. Het bekijkt tientallen onderdelen op de pagina's de nu ranken voor een opgegeven zoekwoord, en laat zien welke gegevens correleren. Het enige wat jij hoeft te doen, is die data omzetten in een webpagina!

Hoe gebruik je deze Surfer SEO Tool?


Stel dat je wilt ranken op "Autorijschool Rotterdam"

Vul autorijschool rotterdam in en kies voor Netherlands, en laat de tool draaien.

Nu gaat de tool alle zoekresultaten bekijken voor deze zoekopdracht en controleren op tientallen factoren.

Je kan dan gaan controleren welke onderdelen het meest correleren. Een van de bovenste factoren in het rijtje is body. Dit is zeg maar het gedeelte tussen de header (waar in de meeste gevallen het menu in staat) en de footer (waar in de meeste gevallen wat informatie staat over de website en links naar belangrijke pagina's). Je kunt dus eenvoudig zien dat het aantal letters op pagina's die in de top 10 staan veel meer is dan op pagina 2 of 3.

 

En ook het aantal woorden laat dit zien:

 

 

Dus hier laat Google dus gewoon zien op een briefje dat jij die op pagina 5 staat, meer tekst moet toevoegen om in ieder geval te kunnen concurreren. Hier heb je zelf alle invloed op. Doe ditzelfde ook met de andere onderdelen die de tool gebruikt. Allereerst moet je kijken welke onderdelen het meeste correleren, en die bekijken. Deze worden aangegeven met kleurtjes zoals je hieronder kan zien:

 

 

 

Gebruik de woorden die anderen ook gebruiken!


Daarom is het heel erg belangrijk om de andere factoren in de gaten te houden als je wat gaat aanpassen, zoals welke woorden  je het beste kunt toevoegen. Dit zullen naast de "exact match" ook de partial match, related, variants en LSI zoekwoorden zijn. Deze zijn in Surfer SEO terug te vinden in Popular Word , Popular Phrases , Common Words en Common Phrases, alhoewel ze dus anders genoemd worden.

 

 

 

 

SEO Roadmap


Een briefje nodig om te weten wat je aan moet pakken?

Dan heb ik goed nieuws voor je. Je kunt dit namelijk zien in de Audit functie. Deze functie geeft een hele lijst met onderdelen weer die jij kan optimaliseren om binnen de marges te komen van de top 10. Daarnaast kun je eenvoudig zien hoeveel kopteksten en welke deze zijn door op het A knopje te drukken. Als voorbeeld hieronder laten we de #15 in de zoekresultaten zien. Bekijk, pas toe, en rank hoger!

Zie hier:

 

 

Tips voor het optimaliseren met deze software tool:

  1. Ook al heb je nog geen pagina over het onderwerp waar je graag over zou willen schrijven kun je de tool nu al gebruiken om te zien HOEVEEL tekst je moet schrijven, waar de keywords moeten komen te staan etc.
  2. Zodra je de optimalisaties hebt toegepast kun je de tool nogmaals laten analyseren en om te zien hoever je al bent, met de gratis versie van de site kun je 5 testen doen, maar krijg je geen Audit te zien.
  3. Combineer de data van deze tool met de data van een off-page tool om ook te weten hoeveel backlinks je waarschijnlijk nodig hebt om nog hoger te komen in Google.
  4. Als je al op de eerste pagina staat optimaliseer 1 factor per keer, en wacht enkele dagen of liefst zelfs 3 weken voor je de andere factoor aanpast.
  5. Super Bonus tip: Google heeft een algoritme die aangepast content even kan laten zakken in de SERPS en pas na maximaal 21 dagen op de juiste plaats zet. Dit zullen ze met grote waarschijnlijkheid doen om SEO-ers op het verkeerde been te zetten! Gewoon wachten dus na een aanpassing!!!

Surfer is op dit moment in beta, en kan voor $399,- gebruikt worden per jaar inclusief alle nieuwste functionaliteiten. Rankify kan in samenwerking met Surfer een speciale korting geven van 10%. De code volgt later

Geen tijd om zelf te optimaliseren? Of is het te moeilijk?

Websites optimaliseren is voor ons SEO Bureau een passie. Geen tijd of zin om je website te optimaliseren, dan doen wij dit! Voor elke website is er wel een oplossing! Neem contact op voor de mogelijkheden

Invalid Email
Invalid Number

Lees de Privacy Policy hier.

Marco

Auteur: Marco Logmans

SEO Specialist
Vanaf 2015 bevangen met SEO, en sinds 2017 eigenaar van SEO Bureau Rankify. Het bureau dat zeer sterk gefocust is op data-gedreven SEO.