SEO uitbesteden

Er komt een tijd dat je de knoop door moet hakken. En hoe langer je ermee wacht des te meer tijd je verlies om echt hoog in de zoekmachines te scoren. 

Waar heb ik het over? Over jullie SEO uitbesteden! 

Het verschil tussen SEO zelf doen en uitbesteden?

Ik denk dat jij wel het verschil kan zien tussen een doe-het-zelver en een doorgewinterde specialist. Zelf vind  ik het bijvoorbeeld helemaal niet erg om klusjes in huis te doen. Het geeft me zelfs voldoening als ik iets voor elkaar heb gekregen. Of het nu gaat om een kabel ergens doorheen te trekken of een nieuwe laminaatvloer te leggen. Zodra je met een nieuw klusje begint merk je dat je geen specialist bent. Met elke klus wordt het weer duidelijk dat je niet beschikt over de juiste kennis, gereedschap, inzicht en ervaring.

Merk jij dat ook als het gaat om online marketing?

De dingen die je doet kan een professional 10 keer zo snel, 10 keer zo goed en 10 keer zo mooi doen. Het kost enorm veel tijd en inspanning om ergens goed in te worden. Dat is niet alleen voor klusjes rond huis, maar zeker voor zoiets veranderlijk als SEO.  

Ben jij al begonnen met het optimaliseren van jouw website? Of ben je juist gestopt met SEO?

Dan ben ik benieuwd waar je de kennis vandaan hebt gehaald en wat je precies hebt gedaan. Want doe-het-zelvers kunnen prima werk verrichten, maar dit gaat vaak ten koste van snelheid, kwaliteit en waarde. Meerdere malen ben ik websites tegengekomen waar de eigenaar zelf mee aan de slag is gegaan met een puinhoop als resultaat. Het kost dan veel meer tijd om alle problemen op te lossen en met een schone lei te beginnen omdat Google de website een soort negatieve score heeft gegeven. 

15 redenen om te kiezen voor een SEO bureau

Precies om de redenen die ik hierboven heb genoemd. Een SEO bureau of SEO specialist heeft ervaring die je niet binnen enkele weken of maanden kunt leren. Om enkele voorbeelden even op een rijtje te zetten. 

  1. Ze weten het koren van het kaf te scheiden.
  2. Ze weten waar en hoe ze snel jullie eerste quick-wins kunnen krijgen
  3. Ze weten wat ze doen en kunnen de aanpak beargumenteren
  4. Ze hebben uit ervaring geleerd welke bronnen voor informatie betrouwbaar zijn. 
  5. Ze weten welke bronnen ze kunnen raadplegen bij eventuele (technische/ongebruikelijke) vragen 
  6. Ze gebruiken de juiste tools, software en gereedschap om een klus sneller en effectiever te klaren
  7. Ze weten welke tools, software en gereedschap betrouwbaar zijn
  8. Door ervaring weten ze sneller een oplossing te vinden voor mogelijke problemen
  9. Ze hebben een aanvalsplan of stappenplan voor elk nieuw traject
  10. Ze zijn up-to-date met de laatste nieuwtjes in de SEO wereld die wekelijks verandert
  11. Ze zijn up-to-date met de laatste technieken en mogelijkheden
  12. Ze maken gebruik van rapporten om maandelijks de voortgang te kunnen meten
  13. Ze zien jouw onderneming vanuit een andere invalshoek waardoor ze meer waarde kunnen bieden
  14. Ze zijn duizenden uren verder in het groeien van hun ervaring/specialisme
  15. Ze geven de buitenwereld een teken dat jij serieus met jouw onderneming bezig bent door specialisten in te huren

Kosten SEO uitbesteden?

SEO is investeren. Investeren in de toekomst van jouw onderneming. Veel MKB bedrijven kiezen voor een groot en bekend web bureau, en betalen 30.000 euro voor een nieuwe website, en als ze dan aankomen met online marketing, is er opeens geen geld meer! SEO voor het MKB is misschien nog wel belangrijker dan een ‘mooie website van een bekend web bureau’. Begin daarom met jouw SEO VOORDAT de website is gemaakt!

SEO is namelijk 1 van de meest duurzame vormen van online marketing. Dat wil zeggen dat een SEO traject die 1 jaar heeft geduurd, nog jaren later zijn vruchten ziet afwerpen. Want hoe hoger jouw website in Google staat, des te meer bekendheid je geniet. En hoe meer bekendheid je krijgt des te organischer jouw bezoekers kunnen binnenkomen. 

Met hoge posities in Google en andere zoekmachines ben je minder afhankelijk van uitgaven aan adverteren en promotie. Ook in tijden van tegenslag zoals tijdens het corona crisis, hebben goede posities in Google een meerwaarde. Je krijgt namelijk organisch bezoekers zonder geld uit te geven aan advertenties en andere promotie. 

De kosten voor SEO liggen aan het pakket dat je kiest. Bekijk onze SEO diensten om te zien welk abonnement het best bij jullie past. 

Heb jij zin om te beginnen?

Neem contact op als je zin hebt om te beginnen. Elk SEO traject begint met een diepgaande analyse waardoor we de problemen kunnen oplossen en de eerste quick-wins kunnen behalen. 

Daarna volgt een maandelijks traject om jullie website helemaal te gaan optimaliseren en zorgen dat de website gaat groeien in zichtbaarheid en het aantal bezoekers.

Veelgestelde vragen

Benieuwd wat Rankify voor jouw bedrijf kan betekenen?

Invalid Email
Marco

Over de auteur

Marco Logmans is een zoekmachine optimalisatie specialist (SEO). Hij houdt zich vooral bezig met on-page SEO, technisch SEO, website analyses, en houd er van om rankings van klanten door het dak te laten stijgen.

Marco's expertise is ook te vinden op:

frankwatching-logos
emerce-logo
marketingfacts-logo