Page Optimizer Pro

Elke website beheerder heeft er wel eens over nagedacht. Hoe krijg ik mijn website hoger in de zoekresultaten?  Ben jij zo iemand? Vraag jij je af waarom sommige websites hoger staan dan andere?

Dan ga ik je een geheimpje vertellen, en het heet Page Optimizer.

Wat zit er achter het verhaal van Page Optimizer?


The Page Optimizer is een tool dat speciaal is ontwikkeld voor de kleinere SEO bureaus, tekstschrijvers, SEO-doe-het-zelvers etc om zo weerstand te kunnen bieden aan de grote partijen. Kyle Roof is een bekend gezicht in de SEO wereld. Bijna elke SEO-er daar, zal hem wel een keer gezien, gehoord of over hem gelezen hebben.

Kyle heeft ontdekt dat webpagina's zowel Over-geoptimaliseerd als Onder-geoptimaliseerd kunnen zijn op hetzelfde moment!

Sinds meerdere jaren houdt de eigenaar van High Voltage SEO zichzelf bezig met het onderzoeken van de sterkte van SEO signalen. Zou juist dit of dat signaal sterker zijn? Is een keyword in de Meta-Titel net zo sterk als een keyword in de tekst? En is een keyword in de HTML net zo sterk als een keyword in de CSS?

Na heel veel onderzoeken kan hij met grote waarschijnlijkheid (zekerheid) zeggen welke signalen er zwaarder wegen dan andere. Door continu te testen kun je een patroon ontdekken en deze toepassen op websites. Ook al kunnen deze signalen verschillen met de tijd, (omdat Google weer eens een update heeft uitgevoerd) blijven sommige signalen toch altijd sterk.

Kyle heeft zo ontdekt welke deze zijn, en heeft daar een Tool voor laten bouwen. Deze tool heet The Page Optimizer PRO en SEO Bureau Rankify heeft het voorrecht nauw betrokken te mogen zijn bij de lancering van de software o.a. door workshops te organiseren in Nederland.

Wat doet deze SEO tool niet?


He, ik heb de aanpassingen gisteren gedaan, maar ik sta nog steeds niet op #1! De tool werkt niet!

Ho, ho ho. Even rustig aan! Het is geen magische wand.

Natuurlijk wil je precies weten wat je moet doen om hoger te komen. En de Page Optimizer geeft je hulp om precies te zien welke van deze sterke signalen jij kan optimaliseren op jouw website (ON-PAGE SEO). Dit zijn de bekende signalen, maar er zijn nog veel meer signalen die niet zijn meegenomen, maar wel die het zwaarst wegen.

De tool is echter geen magische staf of glazen bol, ook is het geen kopie van Google Rankbrain.

Om bijvoorbeeld off-page signalen te analyseren heb je andere tools nodig. Met off-page signalen bedoelen we het aantal backlinks, welke backlinks, welke social media signalen, welke CTR etc.

Welke SEO factoren/signalen controleert deze tool?


De Page Optimizer kijkt voornamelijk naar de sterkste signalen waar de keywords voorkomen, en vergelijkt die met de signalen van de concurrenten. Welke concurrenten dat zijn, kun je zelf kiezen.

De tool analyseert niet alleen de keywords die jij op hebt gegeven, oftewel "Exact Match Keywords" maar ook de variaties. Oftewel de afgeleide zoekwoorden. Als je bijvoorbeeld zou kijken naar het zoekwoord: beste voetbaltrainer, dan zal Google zelf ook gerelateerde zoektermen weergeven. Zoals "voetbalcoaches", "trainers", "best betaalde voetbaltrainers" etc.

Dus de precieze zoekwoorden en gerelateerde zoekwoorden worden gecontroleerd op de volgende plaatsen op de pagina.

  1. In de URL
  2. In de titel van de pagina (Meta Title, dus de titel die je in de zoekmachines ziet)
  3. Alle subkoppen apart, van H1 tot en met de H4.
  4. De subkopjes gecombineerd, de H2 met de H3, de H2 t/m de H6, en de H4 t/m de H6)
  5. In de ALT van de afbeeldingen (alternatieve tekst van de afbeelding)
  6. In de Paragraaf tekst (de leesbare tekst die wordt gezien als de tekst op de pagina)
  7. In de Anker tekst (keywords die een link bevatten naar een andere pagina)
  8. Keywords dik gedrukt (dus een keyword met vette letters)
  9. Keywords schuin gedrukt (dus woorden die schuin staan)
  10. HTML tags in de Header en Body van de webpagina.
  11. Aantal woorden op een pagina.

Een voorbeeld om te optimaliseren?


Zodra de software klaar is met het analyseren ontvang je een overzicht met de uitkomsten.

Bovenaan in de spreadsheet zie je het zoekwoord (keyword) dat je hebt opgegeven.
Daaronder de URL die jij wilt optimaliseren en de variaties van het zoekwoord die Google aangeeft te relateren tot jouw zoekwoord. (Dit doet Google door de woorden VET te drukken in de zoekresultaten, welke je zelf kan zien als je op je eigen zoekwoord zoekt.)

En daaronder komt de lijst met SEO factoren die worden gecontroleerd.

De 3 kleurtjes

Zoals je ziet worden er 3 kleuren gebruikt om de velden te highlighten. Op deze manier krijg je snel te zien welke er niet geoptimaliseerd hoeven te worden (groen), welke er over-geoptimaliseerd zijn (paars) en welke er onder geoptimaliseerd zijn (oranje).

Hoe moet je het aanpakken?

Kyle geeft aan om als eerst de Exact Match keywords te optimaliseren. Hier zullen de sterkste veranderingen snel mogelijk zijn. De exact match kunnen al gauw over- of onder de drempelwaardes liggen.

De sterkte van de signalen zijn ook van boven naar beneden op de pagina geplaatst, vandaar dat je het best met de bovenste signalen als eerst aan de slag kan gaan.

Een belangrijk gegeven is dat je vaker over de drempelwaardes bent gegaan met je Exact-Match zoekwoorden en vaak onder de drempelwaardes als het gaat om de Variaties.


Tips voor het optimaliseren met deze software tool:

  1. Ook al heb je nog geen pagina over het onderwerp waar je graag over zou willen schrijven kun je de tool toch al gebruiken om te zien HOEVEEL tekst je moet schrijven, waar de keywords moeten komen te staan etc.
  2. Zodra je de optimalisaties hebt toegepast kun je de tool nogmaals laten analyseren en om te zien hoever je al bent.
  3. Combineer de data van deze tool met de data van een off-page tool om ook te weten hoeveel backlinks je waarschijnlijk nodig hebt om nog hoger te komen in Google.
  4. Als je al op de eerste pagina staat optimaliseer 1 factoor per keer, en wacht enkele dagen of liefst zelfs 3 weken voor je de andere factoor aanpast.
  5. Super Bonus tip: Google heeft een algoritme die aangepast content even kan laten zakken in de SERPS en pas na maximaal 21 dagen op de juiste plaats zet. Dit zullen ze met grote waarschijnlijkheid doen om SEO-ers op het verkeerde been te zetten! Gewoon wachten dus na een aanpassing!!!

Geen tijd om zelf te optimaliseren? Of is het te moeilijk?

Websites optimaliseren is Rankify's vak. Geen tijd of zin om je website te optimaliseren, dan is het misschien handig een SEO abonnement af te sluiten of een enkele pagina te optimaliseren! Voor elke website is er wel een oplossing!

POP Prijs en discount code

De Page Optimizer is beschikbaar voor maar $1 per uitdraai. Dit is speciaal gedaan voor de kleinere partijen die geen maandelijks abonnement nodig hebben of ergens aan vast willen zitten. Er wordt gewerkt met een soort strippenkaart, en elke uitdraai zal het aantal verlagen met 1 strip. Een maandelijks abonnement is ook beschikbaar voor maar $39 per maand.

Ga direct naar de website en krijg 5 gratis extra credits. Gebruik de volgende promo code (5 free credits): LGK4U0M8